Het Neuro Sequentieel Model (NSM) van Dr. Bruce Perry biedt ons belangrijke inzichten. Het model helpt ons om gedrag van deze kinderen te begrijpen en gepast af te stemmen. Leerkrachten kunnen verschil maken door in te zetten op relationele herstel. Forse incidenten in de klas kunnen nieuwe herstelkansen betekenen voor zowel het slachtoffer, als kinderen die kwetsend gedrag vertonen. De Vlaamse Vertrouwenscentra Kindermishandeling ontwikkelden methodieken die in de klas gebruikt kunnen worden.
Leerdoelen:
Na deze sessie weet je:
- Hoe het Neuro Sequentieel Model van Dr. Bruce Perry ons ‘complex trauma’ kan helpen begrijpen?
Je kan deze inhoud met kinderen en jongeren bespreken.
- Wat ‘relationeel herstel’ betekent voor zowel kinderen die gewelddadig gedrag vertonen als kinderen
die er slachtoffer van zijn.
- Welke voorwaarden belangrijk zijn om tot relationeel herstel te komen en welke methodieken we
kunnen aanwenden in de klas?
Voor wie?
Voor iedereen die graag contact maakt met kinderen en jongeren.
Leeftijdscategorie tussen 4 – 21 jaar